måndag 9 september 2019

Te, rulltårta, avsked, återseenden och lite snuva


Hörni, det ät inte helt schysst att proklamera för bloggens återfödelse samtidigt som man en månad senare försvinner poff i tomma intet utan att förklara varför. Min ursäkt är lite halvdan. Jag har haft så mycket på gång och innan jag visste ordet av blev det höst och jag hittades i Åbo i färd med mina studier igen. Livet bara hände och här sitter jag nu och försöker bortförklara mig.
        Och då när jag var sådär upptagen med att leva i augusti höll jag egentligen på att packa väskan och åka upp till Österbotten för lite praktik. Min sista jobbdag på museet hade chefen bakat en rulltårta till mig och jag fick sitta och dricka te och äta rulltårta (på kaffepausen då) och vara väldigt nöjd med tillvaron. Det hela var på samma gång lite vemodigt; min sommar på museet hade ju varit så trevlig. Är det bara jag som tycker augustimånaden präglas av en liten sorgsenhet över att sommaren snart är slut samtidigt som man borde vara glad och utnyttja månaden till max?
         Sedan åkte jag som sagt iväg till Österbotten, närmare bestämt Nykarleby, på praktik. Det var väldigt givande och jag kan berätta mer om det sedan. Lite extra kul var det ju att träffa familjemedlemmar, släkt och vänner igen som jag inte sett på ett tag.
        När praktiken var slut tågade jag ner till Åbo, till studier, till vardag och till Rasmus. Det är rätt bra med vardag också. Det enda trista var att jag drog på mig en förkylning som varade hela förra veckan men det är sådant som är la vie antar jag. Vad har ni haft för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar