måndag 1 juli 2019

Göromål

Det är kanske om somrarna, när jag är som minst stressad, som jag blir stressad över allt som man borde göra när man inte är stressad. Ni vet, mitt under ett studieår fokuserar jag på att skriva klart essäer och vardagen rullar på med uppdrag efter uppdrag att beta av. Det blir inte så mycket tid över till tanken om existensen. Är det någon annan som känner igen sig?
        Sen kommer sommaren. Och lediga dagar. Lediga dagar vid havet. Det är då jag börjar fundera på det här med görandet. Är det inte nu jag borde göra allt det där jag vill göra när jag inte har sånt jag borde göra?  Vad ska man göra med allt det här att göra? tror jag en poet har kläckt ur sig någon gång. Jag undrar lite samma sak. Vad ska man göra när det finns så mycket böcker att läsa, språk att lära, danser att dansa och ställen att åka till? Vad ska jag göra när allt det här att göra gör att jag inte vill göra någonting?
        Som tur är  kommer hösten igen och jag kan igen fokusera på mina nästa deadlines istället för görandet. Vad gör ni eller inte gör i sommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar