tisdag 9 juli 2019

Impopulära åsikter

Jag brukar tycka det är ganska roligt att kolla videor och läsa inlägg om människors impopulära åsikter och därför tänkte jag själv också försöka knåpa ihop några åsikter som kanske strider mot allmänhetens generella gillande. Det kan hända att jag är otroligt alldaglig men jag har haft lite svårt att hitta på några riktigt säregna impopulära åsikter men en liten lista fick jag i alla fall ihop. Med risk för att göra mig mer impopulär än jag redan är (jag var liksom aldrig det coola kiddet i skolan) så följer nu min lista med tre impopulära åsikter:



  •  VM, OS, DM, Champions League och alla andra möjliga idrottsliga tävlingar en kan komma på. Jag respekterar att folk vill följa med de här tävlingarna men själv tycker det är inte ett dugg spännnande. Liksom nästan varje år är det en ny idrottstävling  och varje år blir människor lika exalterade och varje år står jag där och förstår ingenting. Givetvis gläder jag mig när det går bra för Finland eller något annat lag/land en hejar på men det förändrar fortfarande inte det faktum att jag tycker det är tråkigt att följa med. Och den här grejen med att Finland vann VM i ishockey är ju kul men nästa år är det ju nytt VM så vem orkar egentligen bry sig?


  • Sommar och sol. Missförstå mig rätt. En sommar med endast regn skulle vara hemskt tråkig men faktum är att jag föredrar lite kyligt väder framom till exempel förra sommaren då värmeböljan aldrig försvann. Min ideala temperatur för sommaren skulle väl ligga där kring 20-22 grader och lite regn ibland. Jag bara orkar inte när det blir för varmt. 


  • Hundvalpar. Hundar kan var söta när man beundra dom på avstånd men jag drömmer verkligen inte om att ha en egen hund. Verkligen inte.
Det var tre av mina impopulära åsikter. Jag hoppas jag inte någon tog illa upp, jag vet ju att det här med hundvalpar kan vara lite känsligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar